10.3.2018 Zábava 0
.

Základna, neboli Base Station

Vždy záleží na tom, o jaký typ hry se jedná. Základna bývá často součástí her https://www.lazerfunpraha.cz/cs/kontakt/ dvou týmů, které dobývají cizí území. Bývá připevněna k nějaké překážce, např. ke zdi, a je opatřena senzory. Rozměry základny mohou být různé, záleží na náročnosti samotné hry. Senzor je pružně přizpůsobitelný (programovatelný) potřebám hry a může po každém zásahu buď měnit barvu, nebo blikat, zpravidla také počítá skóre a po zásahu jej soupeři navyšuje. Senzory se většinou hernímu módu přizpůsobují a při zásahu Base Station vydávají zvukové efekty, které se do jednotlivého typu hry hodí.
Základna se využívá ve třech základních herních typech:

Aztec (14)

Zombie – cílem hry je motivovat hráče zasáhnout základnu ve chvíli, kdy se rozsvítí (bliká přerušovaným světlem). Za každý zásah získává dotyčný ochranný štít (bonus – Shield).
Modus Delta Tag – základna svítí, ale postupně pohasíná a ke konci každého krátkého cyklu se nakrátko rozsvítí sytě červenou barvou. Jestliže v tuto chvíli hráč základnu zasáhne, získá bonusový efekt nepřerušované střelby, kterému se říká rapid fire.
Hra o základnu (Games Base) – hra je určena pro dva týmy a každý má svou vlastní základnu. Cílem hry je zasáhnout základnu, čímž hra končí. Po zásahu základny se tato rozsvítí stejnou barvou, jakou je označen příslušný tým.

V záři reflektorů

Tento herní doplněk příznačného názvu má za úkol hru pouze zatraktivnit. Nepřináší hráčům žádné výhody, bonusy, ani trestné body. Světla mohou být různobarevná, s nastavitelným jasem a plochou osvitu. Světelné zdroje jsou koncové výstupní body programovatelného módu, jehož styl vždy odpovídá typu herní arény. Jiná světla se hodí do prostředí kosmické lodi, jiná do jeskynního labyrintu apod.

.

Bonusová světelná brána

Tyto pomyslné brány (mají skutečně tvar osvětlené nebeské brány) se instalují do obtížných částí herního okruhu, a pokud branou hráč projde, získává bonusové body. Brána jeho průchod zaznamená senzory. Brány se využívají jako herní prvky, které hru neuvěřitelně dramatizují. Mohou to být:
Bombový atak – hráč, který zasáhne bránu protivníka, vystaví jej bombovému útoku. V tu chvíli brána vystřeluje kolem sebe paprsky a hráči mohou jimi být zasaženi.

lasergame_aztec01

Escape (únik) – tým, který tuto bránu zasáhne, ji může využít k úniku. Soupeři mají v tu chvíli znemožněn zásah unikajícímu týmu.
Zvýhodnění štítem (Shield) – po průchodu touto branou získává hráč další štít.
Munice (Armo Drop) – po zásahu této brány lze doplnit munici.
 Oživovací prostor (Respawn) – po zásahu a průchodu brány se hráč může znovu zapojit do hry, když byl před chvílí z boje vyřazen.

Doplňující prvky, které se využívají v laser game
5 (100%)2
.